Juridiske oplysninger om virksomheden
a-madsen.dk ejes og drives af:
Virksomhedsnavn: | A. Madsen Guld, Sølv, Ure ApS |
Selskabsform: | Anpartsselskab |
CVR: | 28305508 |
Adresse: | Hovedgaden 26, 3460 Birkerød |
e-mail: | info@a-madsen.dk |
Telefon: | (+45) 4581 0548 |
Etableringsår: | Virksomheden er grundlagt i 1943, nuværende selskabsregistrering er fra 2004 |
Varesalg
a-madsen.dk er en on-line salgskanal for A. Madsen Guld, Sølv, Ure ApS, der henvender sig til det danske marked. Vores hjemmeside findes kun på dansk sprog og alle priser og alle ordrer er i danske kroner (DKK) inkl. dansk moms.
I overensstemmelse med nye regler fra EU kan forbrugere i EU udenfor Danmark også handle via vores hjemmeside, men levering er kun mulig til adresser i Danmark (dog ikke Grønland og Færøerne), se senere afsnit om "Levering".
For ordrer modtaget fra andre EU lande gælder de samme regler for reklamation, som er gældende ved handel i Danmark.
Varekøb - procedure
Den/de ønskede vare(r) tilføjes til indkøbskurven.
Når købet ønskes afsluttet, klikkes på linket indkøbskurven. Herfra kan man slette eller ændre antallet af bestilte varer.
Det er muligt at handle som "gæst" men vi anbefaler at oprette en bruger konto. Det gør det lettere at følge ordren, og lettere i tilfælde af evt. returnering og senere køb. Der er behov for de samme informationer i begge tilfælde.
Vælg leveringsmåde (vi tilbyder enten levering til GLS Pakkeshop eller afhentning i butikken som muligheder) og marker herefter, at du har læst og accepterer handelsbetingelserne (dvs. denne side).
Vælg derefter betalingsmåde og gennemfør ordren.
Vi fremsender herefter en elektronisk ordrebekræftelse pr. e-mail samt efterfølgende opdateringer i takt med ekspedition af ordren.
Betaling
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inkl. moms og andre afgifter.
Priserne gælder kun ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Betaling for varerne kan ske online ved brug af Dankort, Visa, Mastercar, Visa Electron samt via MobilePay.
Beløbet for betaling trækkes først når varen afsendes.
Bemærk, at du ikke er beskyttet af indsigelsesordningen ved betaling med bankoverførsel (læs om indsigelsesordning på emaerket.dk)
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte eller udgåede varer og force majeure, herunder mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
Levering
Vi leverer til adresser i Danmark (dog ikke Grønland og Færøerne) og med dansk moms. Varer leveres med GLS enten til en GLS Pakkeshop nær dig eller til angivet privat- eller erhvervsadresse og altid med sporing af forsendelsen. Leveringstiden for varer kan variere, men vil typisk være 2-5 hverdage.
Alternativt kan varer som nævnt under afsnittet "Varekøb" afhentes i vores fysiske butik.
Vi leverer fragtfrit ved køb over 500 kr.
Nedenstående tabel viser gældende fragtomkostninger ved forskellige køb og leveringsvalg:
v. køb (inkl. moms) | ||
Pris for fragt |
Under 500 kr |
over 500 kr |
GLS Pakkeshop | 75 kr | - |
GLS Erhvervsadresse | 75 kr | - |
GLS Privatadresse | 110 kr | - |
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Da du ikke har mulighed for prøve varen inden køb ligesom i en fysisk butik har du altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på internettet. Det gælder naturligvis også på a-madsen.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du modtager din vare. For at lette håndteringen af returneringen skal du oprette en returneringssag på vores hjemmeside. Det gør du under "Din konto".
Fortryder du dit køb skal du inden 14 dage fra modtagelse af varen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Oprettelse af en returneringssag opfattes som meddelelse om et fortrudt køb, men meddelelsen kan også gives ved at kontakte os på e-mail: info@a-madsen.dk eller på tlf: 4581 0548.
I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. For køb under 500 kr (inkl. moms) skal du selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. For andre køb kan du kontakte os vedr. returnering, så hjælper vi med at arrangere returneringen via GLS og afholder desuden udgiften.
Bemærk, at ved returnering af varer er du ansvarlig og bærer risikoen for varen indtil den modtages hos os. Sørg derfor for, at varen er pakket forsvarligt ind og gem kvittering for indlevering af forsendelsen samt evt. tracking nummer for forsendelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand, hvis du returnerer
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Det er ikke nødvendig at tilpasse en vare for at fastslå dennes art, egenskaber og måden den fungerer på. Envher tilpasning (afkortning af rem, tilpasning af lænker, kæder el. lign.) forringer varens værdi og må derfor ikke foretages hvis fortrydelsesretten skal bevares.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i vores fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du tilbagebetalt købet når vi har modtaget og kontrolleret varens stand. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for (jfr. ovenstående), fratrækkes denne købsbeløbet. I tilfælde af en værdiforringelse vil vi tage udgangspunkt i den pris vi antager at kunne opnå ved at sælge varen som brugt.
Varen betragtes som den leverede helhed. Dvs. varen kan ud over selve uret eller smykket også omfatte særlig emballage, gaveæske og/eller relevante manualer. Værdiforringelse vil derfor også omfatte evt. behov for at genanskaffe sådan særlig emballage, gaveæske og/eller manualer og dette uanset om det skyldes beskadigelse eller om de mangler ved returnering.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi købsbeløbet fratrukket evt. værdiforringelse uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder så snart vi har haft mulighed for at besigtige de returnerede varer. Vi gennemfører som udgangspunkt altid en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
A. Madsen Guld, Sølv, Ure ApS, Hovedgaden 26, 3460 Birkerød
Du kan også aflevere varen personligt på ovenstående adresse.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på a-madsen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er altid et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen indleveres eller sendes til:
A. Madsen Guld, Sølv, Ure ApS, Hovedgaden 26, 3460 Birkerød
Når du returnerer varen, bedes du oplyse at der er tale om en reklamation, samt beskrive hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Brug gerne vores returneringsfunktion under "Din konto". Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger såfremt reklamationen er berettiget.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du i første omgang rette henvendelse til Anette Madsen Flint på telefon (+45) 4581 0548 eller via e-mail info@a-madsen.dk. Vil tilstræber altid at finde en løsning, der tilfredsstiller begge parter i en eventuel klagesag.
A. Madsen Guld, Sølv, Ure ApS er medlem af brancheforeningen Danske Guldsmede og Urmagere, og i tilfælde af en klage vil vi evt. søge yderligere faglig rådgivning fra foreningen inden endelig beslutning i en given sag. Derved lever vi op til en høj faglighed i alle anliggender, og vi når stort set altid til enighed med kunden.
Skulle det ikke lykkes at opnå en tilfredsstillende løsning kan klage indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.